,,ლიჟბი სადმე მოვხვდეთი” შორს რომ ვერ წახვალ და უნდა წაიკითხო ისეთი ჩანახატი

მსოფლიოს ბევრ ქვეყანაში განათლებაზე ძალიან დიდი ფუუუუ-უუუ-უუუ-ლი იხარჯება სახელმწიფოს ბიუჯეტიდან, მაგრამ საოცარი ისაა, რომ ამ ქვეყნებში მაინცაა წიგნიერების დაბალი დონე, თუმცა ამ მხრივ საქართველო ,,მოწინავე” ქვეყანაა მსოფლიოს რუკაზე.
გასაგებია, თუ რატომაა განათლების დაბალი დონე ინდოეთში, პაკისტანში, ავღანეთში, ერაყში… ამათ თავისი თავი გასჭირვებიათ და მეტი საქმე არ აქვთ წერა-კითხვას შეალიონ ძვირფასი დრო. მაგრამ, ჯერ კიდევ ვერ ვხვდები რატომაა საქართველოში ასეთი დაბალი დონე…
იმას, რომ ჩვენს ქვეყანაში ამ მხრივ საგანგაშო სიტუაციაა, სულ ცოტა ხნის წინ გახმაურებული და ,,სასაცილოა სატირალი რომ არ იყოს” კატეგორიის ფაქტიც მოწმობს, კერძოდ: ერთ-ერთ სოფელში (აღარ მახსოვს რომელი სოფელი იყო) და ვინჩის შედევრის ,,ჯოკონდას” რეპროდუქცია ხატი ეგონათ, ეკლესიაში სანთლებსაც უნთებდნენ და ალბათ გულმხურვალედაც სთხოვდნენ შვილების უნივერსიტეტში ,,მოწყობას”. სხვა რას შეიძლება მივაწეროთ ეს ფაქტი თუ არა განათლების დაბალ დონეს??? (?????????????) და კიდევ ბევრი კითხვის ნიშანი უსასრულობამდე… 12308687_547453902079385_7278640576854665650_n
ეგ იქეთ იყოს და ამ ახალგაზრდების წიგნიერების დონე ქვეყანაზეც დიდ გავლენას ახდენს. ცნობილი ესპანელი პუბლიცისტი მიგელ დე უნამუნო დანანებით აღნიშნავდა, რომ იმდროიდენლი ესპანეთის ყველაზე დიდი პრობლემა არაერუდირებული ახალგაზრდების ყოლა იყო, ფაქტიც აშკარა იყო, დიდი ხნის განმავლობაში ესპანეთი შიდა პოლიტიკურ კრიზისს ებრძოდა (დამატებითი ინფორმაციისთვის მიმართეთ GOOGLE-ს). ისმის კითხვა, რა უნდა მიიღოს სახელმწიფომ ასეთი ,,ზედმეტად ერუდირებული”, როგორც ჩემი მასწავლებელი იტყოდა ,,ყურებიდან რომ გადმოსდით”, ახალგაზრდობისგან?
ზუსტად ამ განათლების დაბალმა დონემ გამოიწვია, ე.წ. ,,ქუჩის ინსტიტუტის” ჩამოყალიბება(აი ისეთების ,,სწავლა რათ გვინდა ბაბუ, დავაწვები რუსეთში ქურდი გავხდები და რამე)  და  გამოთქმამ ,,ლიჟბი სადმე მოვხვდემ” საკმაოდ ღრმად გაიდგა ფესვები ქართველი ახალგაზრდების აზროვნებაში. აბა, სხვა რაზე მიუთითებს თბილისის ქუჩებში გავრცელებული ,,STREET_ART”-ის ქართული მიმდინარეობა , რომელიც მავანთა შეურაცხყოფის მიზნით იქმნება, თუ არა განათლების დაბალ დონეზე?? 12226925_1036019979763125_811572629279066155_n
(ფოტო: #ოე)
დოჩანაშვილისეული ,,კარცერი-ლუქსი” პარადოქსულად ჟღერს, მით უმეტეს, საფიქრებელია, რომ მის გარე კედლებზეც გაჩნდებოდა უცნობი ქართველი ,,მხატვრების” აბსტრაქტული თუ სიმბოლისტური ნამუშევრები. პრობლემის მოგვარება სკოლებში, მასწავლებლებისა და მოსწავლეების ინდიფერენტული დამოკიდებულების აღმოფხვრით და ეროვნულ გამოცდებზე ზღვარის აწევით შეიძლება… ( ჰო, ეს უკანასკნელი იმისთვისაა საჭირო, რომ ქვეყანა სადაც განათლების დონე ასეთ მაღალ საფეხურზეა, ცოტა არ იყოს, სირცხვილია, ‘ტეხავს’ (ტეხს)  ზღვარი მაქსიმალური ქულის მეოთხედზე ნაკლები იყოს (21/100).
ერთი სიტყვით, სანამ არ ვისწავლით, რომ დავით აღმაშენებელი ,,ვეფხისტყაოსანს” ვერ წაიკითხავდა, რომ სწორია გალაკტიონი ( კ კ კ კ ) და არა გალაქტიონი, რომ ყველგან, ყველა კედელზე არ უნდა გადმოვაფრქვიოთ ჩვენი მხატვრული ნიჭი, ხოლო ,,ჯოკონდა” არ არის ღვთისმშობელი, კიდევ დიდხანს მოგვიწევს ნისლით დაბურული გზის ყურება, რომლის იქეთაც  ალბათ სინათლე მოჩანს.

Advertisements

One thought on “,,ლიჟბი სადმე მოვხვდეთი” შორს რომ ვერ წახვალ და უნდა წაიკითხო ისეთი ჩანახატი

  1. გამოხმაურება: ,,ლიჟბი სადმე მოვხვდეთი” შორს რომ ვერ წახვალ და უნდა წაიკითხო ისეთი ჩანახატი | Space Loves Us

კომენტარის დატოვება

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s